Skinkpasta med svamp

Ännu ett recept från arla till middag ikväll. Denna gång blev det skinkpasta med svamp och det var väldigt gott, enkelt och snabblagat. Brukar bli några små små ändringar av varor och det ursprungliga receptet hittar ni här.

4 port:

300 g spaghetti
150 g rökt skinka
200 g champinjoner
olja
2 dl milda matextra, 4%
2 pressade vitlöksklyftor
salt
svartpeppar
Koka pastan. Skär skinkan i strimlor tärna svampen. Stek svampen i olja ca 3 min. Lägg i skinkan och låt den fräsa med. Tillsätt grädde, vitlök, salt och peppar. Låt allt koka ihop några minuter. Häll av pastavattnet och lägg tillbaka pastan i kastrullen. Häll över såsen, rör om och servera med en sallad.



Kommentarer
Postat av: Linnea

jätte fin blogg:)

2011-01-11 @ 18:32:54
URL: http://borntoloveme.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har väl inte heller haft tid egentligen, man glömmer bort att dokumentera med foton och sånt här när man provat något nytt och sen glömmer man snabbt vad man hade i för saker och så. Men ikväll gjorde jag en ny variant på en ugnspannkaka som blev bra så den ska jag blogga om imorgon.

2011-01-11 @ 19:54:40
URL: http://rockgrodan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0