Soppdieten

Har lagt på mig rejält den senaste tiden och tänkte imorgon börja med soppdieten. Man följer ett veckoschema och får äta hur mycket man vill av soppan. Utöver det äter man frukt, grönsaker och nötkött beroende på vilken dag det är. Soppan tillagas enligt följande:

  • 6 gula lökar
  • 1 kålhuvud
  • 4 morötter
  • 1 selleristjälk
  • 2 gröna paprikor
  • Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan
  • 2 burkar krossade tomater
  • 3 buljongtärningar
  • 2 påsar pulverlöksoppa
Hacka grönsakerna. Koka upp 2 liter vatten och lägg i buljongtärningarna. Tillsätt grönsakerna och låt dem koka mjuka. Gör löksoppan enligt anvisningarna på påsen och blanda ner i grönsakskoket. Tillsätt krossade tomater (späd med vatten om soppan blir för tjock). Smaksätt med örtkryddor, men snåla med saltet.

Veckoschema:

Dag 1: Ät förutom banan så mycket frukt du vill.

Dag 2: Ät hur mycket grönsaker du vill. Dock inte ärter, bönor eller potatis.

Dag 3: Ät hur mycket frukt och grönsaker du vill utom banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.

Dag 5: Ät 300 g nötkött, sex tomater och mängder med vatten.

Dag 6: Ät hur mycket nötkött och grönsaker du vill.

Dag 7: Ät hur mycket råris och grönsaker du vill. Drick fruktsafter, te och/eller kaffe.


Kommentarer
Postat av: Viragolady

den här dieten känns igen väl, mamma har kört den i omgångar..sist gick hon ner 30 kilo tror jag!! men hade svårt att hitta tillbaka till en bra matbalans sen så gick väl upp 15! Jag har testat nån gång jag med men nja... problemet är väl att jag har svårt för varm lök :)

2011-01-04 @ 21:58:12
Postat av: Sara

Viragolady: Ja, jag kan tänka mig att det kan bli knepigt att hålla sig till vikten när man slutar med soppan men det är bara att kämpa. Tycker man inte om soppan förstår jag att det blir svårt! Själv tycker jag faktiskt att den är riktigt god. Än så länge :)

2011-01-05 @ 11:22:01
URL: http://milktonium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0