Fläskfilé- och sötpotatisgryta

Tänkte tipsa om gårdagens middag som jag inte hunnit slänga upp tidigare. En gryta med fläskfilé och sötpotatis jag hittade på arlas hemsida. Dock fanns inte marinaden som de har i det ursprungliga receptet så använde mig av en allroundmarinad från Santa Maria. Blev gott och ännu godare var den idag när jag käkade den till lunch :) Sällan man äter sötpotatis, har nog bara ätit det 2-3 gånger tidigare, riktigt mumsigt är det i alla fall!

4 port:

500 fläskfilé
salt
2 sötpotatisar ca 500 g
2 rödlökar
smör
2.5 dl milda matextra, 4%
1 påse Santa Maria BBQ Marinade, allround
1 msk japansk soja

Skala och skär potatis och lök i bitar. Fräs det i smör. Tillsätt grädde, marinad och soja. Låt det koka ca 10 min och skär under tiden köttet i skivor. Bryn det i smör i en stekpanna och salta. Lägg ner köttet i såsen och låt allt puttra några min.

I receptet föreslog de att man skulle servera ris till men jag åt det
tillsammans med en god sallad och en klick turkisk yoghurt. MUMS! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0