Mannagrynsgröt med vaniljkesella, äpple och kanel

Haha, sitter framför "Alla älskar Raymond" Favoriten är nog Robert. Och farsan! Så jävla sjuka :D 

Har precis ätit frukost och idag bestod den av mannagrynsgröt, kokad på vatten. Åt den med en skvätt mjölk, kesella smaksatt med lite vaniljsocker, äpple och kanel. Det var gott! Kokar man gröten på vatten får den tillsammans med topping ett innehåll123 kcal. Till det blev det kesomackor, ena med banan och den andra med kiwi. Det blev dessutom ett kokt ägg med kaviar och en kopp grönt te.


Kan verkligen rekommendera er att prova keso och frukt som pålägg.


Kommentarer
Postat av: emma

när du mäter upp din gröt, hur mycket är det i dlform?

jag är superdålig på att räkna kalorier, och har ingen aning om hur det fungerar.

men när du säger 123 kcal, är det gröten + äpple då?

och hur mycket mannagryn har du i? :)

2010-03-17 @ 14:46:37
Postat av: Sara

SV: Hej Emma! Jag brukar skriva i inläggen vad det är jag räknar med när jag räknar kcal. "Kokar man gröten på vatten får den tillsammans med topping ett innehåll på 123 kcal" så ja det är med äpple, kesella och vaniljsocker. Hela köret :) Bara själva gröten innehåller 68 kcal. När jag gör gröt gör jag alltid en portion, det finns angivet på grötförpackningen. När det gäller mannagryn räknar man 2 msk som en portion :)

2010-03-17 @ 15:40:02
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: emma

tack :)

2010-03-17 @ 21:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0