Hemmagjord pasta med egenrullade köttbullar och tomatsås

MUMS! Har precis ätit en riktigt god lunch och känner mig mätt och belåten. Pasta med köttbullar, tomatsås, coctailtomater, parmesanost och färsk basilika. Fet tumme upp! :) Hela måltiden innehöll 384 kcal och jag rekommenderar er att ta fram kaveln och börja kavla pastadeg och rulla köttbullar nu på en gång! :D

Pasta, 4 port
210 kcal/port

240 g fullkornsvetemjöl
1 ägg
1 krm salt
1 dl vatten
5 g rapsolja

Bara att blanda samman allt och arbeta degen tills den blivit smidig. Kavla, kavla och kavla! Forma pastan som du vill.

Tomatsås, 1 port
36 kcal

125 g krossade tomater
1 msk tomatpuré
0.5 tsk hermesetas
salt
svartpeppar

Koka upp de krossade tomaterna och krydda med tomatpuré, hermesetas och lite salt och peppar. Låt koka ihop i ca 10 minuter. Rör om då och då.

Recept på köttbullar hittar ni här.

Nej nu ska jag slänga ihop en tvätt och städa lite, ha det bäst i den underbara solen!




Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Jag tror det =) Såg på en annan blogg att det va en som köpt den!

2010-03-11 @ 18:03:23
URL: http://trueblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0