En soppfavorit

Idag blev det en av mina favoritsoppor till lunch. Morotssoppa med ingefärskeso. Otroligt god och har ett innehåll 162 kcal/port.

2 port

250 g morot
60 g gul lök
1 tsk milda culinesse, lätt
4 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
1.25 dl milda mat extra, 4%

100 g minikeso
0.25 msk färsk, riven ingefära

Skala och skiva morötterna. Skala och hacka löken. Fräs löken i smör i en kastrull. Tillsätt morötter, vatten och buljongtärningar. Låt koka ca 15 min. Vispa eller mixa soppan. Tillsätt grädden och koka upp. Smaksätt cottage cheese med ingefära och servera till soppan.






Kommentarer
Postat av: Helen

Sv: Massor! =) nä, men jag väger 86 och vill gärna att de siffrorna byter plats till 68.



Gick ner med vk från 81 till 68 för två år sedan, så jag vet att det går. tyvärr var livet inte snällt mot mig, så då kom kilona krypande tillbaka. denna gång ska jag jobba mer med mig själv och min själ och inte bara tänka på kroppen. :)

2010-03-08 @ 13:13:37
URL: http://deppochpeppochhopp.blogspot.com/
Postat av: Martina

Nu är den även favorit hemma hos oss! Har provat den efter att du tipsade om den på Viktklubb. Supergod! :)

2010-03-08 @ 20:55:47
URL: http://60kilotack.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0