Banan- choklad- och nötgröt med mjölk och kvarg

Fiberberikad havregrynsgröt till frukost idag. Till det hade jag en skvätt mimimjölk. Gröten toppade jag denna morgon med kvarg, banan, jordnötter och lite choklad. Riktigt gott! Blev dessutom ett kokt ägg med kaviar och fettfri majonnäs samt en skiva Crisp'n Light med ost och en kopp grönt te.

1 port
320 kcal

1 port fiberberikad havregrynsgröt (40 g havregryn, 2 dl vatten, 0.5 krm salt)
55 g minimjölk
50 g kvarg
40 g banan
8 g jornötter
10 g blockchoklad

Koka vatten och salt. Tillsätt de fiberberikade havregrynen och låt koka några minuter. Servera med mjölk och toppa med kvarg, banan, jordnötter och choklad. NJUT! ;)


Nu måste jag traska iväg till bussen, ska på arbetsintervju för ett servitrisjobb på en Sushirestaurang som öppnar i april.

Wish me luck :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Att jag alltid blir hungrig när jag kikar in hos dig, haha! Lycka till på intervjun, håller tummarna att du får det :D

Och lycka till med det andra, hoppas det går vägen och att du inte blir besviken :)

2010-03-30 @ 08:26:06
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0