Falafel i och utanför pitabröd

Var med hundarna och vinkade av Sebbe vid bussen för någon timme sedan. Tråkigt att han bara kunde stanna över dagen denna gång. Känns som han hinner komma innanför dörren för att sedan åka tillbaka igen. Hur som helst hann vi i alla fall äta middag och den bestod idag av hemmagjorda falafel med sallad, pitabröd, ajvar relish och matyoghurt. Känns som det blivit väääldigt mycket ajvar och yoghurt på senaste tiden. Det är gött :D Hur som helst så lyckades jag på något konstigt vänster glömma bort att pitabröden skulle in i ugnen i 5 minuter innan användning så jag skar upp mitt bröd och blev irriterad över att de inte gick att fylla, "jävla skitbröd". Någonstans mitt i svordomarna hann jag dock komma på att de skulle gräddas så Sebbes åkte in i ugnen innan de skars upp. Efter det gick det betydligt lättare att fylla dem eftersom de fluffar upp sig lite i ugnen. Klant. Får försöka komma ihåg det till nästa gång :) 


Innan stekning.


Som det var meningen att de skulle ätas.


Men jag tycker det gick lika bra att ha fyllningen utanför brödet ;)



Kommentarer
Postat av: ekkat

fan va gott!!! :( kan inte du komma o besoka mig nar jag e tillbaka o laga sont ot mig :(??? o langa receptet po bloggen oxo!!:D

2010-01-30 @ 00:21:06
Postat av: Artemis

Jag älskar falafel! =)

2010-01-30 @ 13:39:04
URL: http://artemisliv.wordpress.com
Postat av: Line

Okej! Låter som din uppläggning är bra =) jag får dock inte unna mig själv något på 5 veckor.. dvs godis, kakor, chips, pizza m.m. Vilket kan kännas både bra och dåligt. Har klarat mig i 2 veckor nu och det är lättare nu än i böran för då var jag sugen på godis hela tiden. Kanske just därför att jag hade ett förbud.. vem vet :P



Dina pita såg väldigt goda ut! :) senast jag var i affären hade dem bara mexikan pita. Vad andvänder du för några? Dem såg större och smidigare ut :)



Hoppas du haft en bra helg

kram Line

2010-01-31 @ 22:49:33
URL: http://fineliine.blogg.se/
Postat av: Tina

SV: Ja, det är ju otroligt gott med falafel! Och vad mättande de är! Jag åt upp mina sista igår - utan bröd för nyttighetens skull, men med sallad, yoghurtsås och fetaost till - MMmmmm!

2010-02-01 @ 09:34:24
URL: http://nytinat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0