Falafel med ugnsbakade rotfrukter

Fanns några falafel kvar sen i fredags som jag ikväll ätit till middag tillsammans med ugnsbakade morötter, zucchini och sötpotatis. Riktigt gott! Har bara ätit sötpotatis en gång tidigare och det var i en jättegod soppa. Potatisen smakar otroligt bra och jag kommer börja äta det oftare. Synd bara att de har ett så högt kcalinnehåll. 


Ugnsbakade rotfrukter är verkligen supergott och ett jättebra alternativ
till ris eller pasta
. Har tidigare inte varit något bra på äta varken frukt,
rotfrukter eller grönsaker men nu är detta är något av det bästa jag vet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ser jättegott ut :) Tänk om man hade dina skills i köket!

2010-01-31 @ 19:41:52
URL: http://www.ladyfromsweden.com
Postat av: Artemis

Åh, sötpotatis är ju så gott! Jag tycker också mycket om ugnsrostade rotfrukter men jag lagar det inte så ofta, undrar varför egentligen, de sköter ju sig själva i ugnen...

2010-01-31 @ 22:31:42
URL: http://artemisliv.wordpress.com
Postat av: stinas

Har du recept på falafel?

2010-05-02 @ 21:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0