Blåbärsgröt med hallonkeso och sötmandel

Idag provade jag göra en ny gröt som hamnade bland favoriterna. Som rubriken lyder, Blåbärsgröt med hallonkeso och sötmandel. Var SJUKT GOTT och ni måste prova denna :) Jag fick ett kcalinnehåll 226 när jag gjorde på följande vis.

1 port

1.5 dl minimjölk
0.5 krm salt
2 msk mannagryn
40 g blåbär

50 g minikeso
0.5 tsk vaniljsocker
20 g hallon

30 g minimjölk
6 g sötmandel

Koka upp mjölk och salt och vispa sedan ner mannagryn och låt det koka på svag värme. Rör om då och då. Rör i blåbär och låt dem koka med någon minut. Blanda keson med vaniljsocker och hallon. Toppa gröten med röran, lite mjölk och hackad sötmandel.


MUMS! Servera gärna gröten tillsammans med en skiva bröd. Jag åt min
tillsammans med en skiva Wasa Delikatess med salladsblad, pepparsalami,
tomat och smörgåsgurka. En av smörgåsfavoriterna när det gäller frukost.
Till det drack jag en kopp grönt te med smak av citron och ingefära :)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Ja, precis massor med mandelmassa och mindre grädde och så vill jag helst att själva bullen ska vara mindre också.:) Vad god mat du lagar, inspirerande!! Hoppas du får en bra dag!

2010-02-10 @ 11:37:00
URL: http://zofiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0