Börja räkna på lördagarna igen..?

Precis varit ut med dogsen och sitter nu och trampar lite. Funderar på om man ska avvakta med de kcalräkningsfria lördagarna som jag för några veckor bestämde mig för att testa. I fredags visade vågen ett minus på hela 1.7 kg vilket betydde att jag gått ner påskhelgskilona plus lite till. Idag visade den dock "bara" -0.8. Är jätteglad över att det går åt rätt håll men hade känts helt underbart om man fått skriva in -1.7 kg i dagboken. Dock tvivlar jag starkt på att jag lyckats gå upp 0.9 kg fett på bara en dag förhoppningsvis "rinner" det av snabbt.

Äter godis även på fredagar men då väger jag allt och ser till att hålla mig inom gränsen och det funkar jättebra. Men så fort det blir lördag och jag slipper räkna så är det som att en spärr försvinner och då tänker jag inte alls utan trycker i mig massor av godis och annat skit. Provar en lördag till och ska då se till att inte småäta hela dagen. Funkar inte det börjar jag räknalördagar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0