Ännu en god gröt

Mår inge bra idag, känner mig febrig och hängig i hela kroppen så har sjukanmält mig. Får nog bli kortare prommisar idag för orkar knappt röra på mig.

Sitter i soffan med Fuji framför TV:n och har precis ätit frukost. Råggröt med kokoskeso, banan, jordnötter och choklad. Gröten åts med en skvätt mjölk och var riktigt, riktigt god. Till det en macka.

1 port
328 kcal


1 port råggröt (35 g rågflingor, 2 dl vatten, 0.5 krm salt)
40 g minimjölk
40 g minikeso
1 msk kokos
40 g banan
10 g jordnötter
10 g hackad blockchoklad

Häll upp mjölken i en djup tallrik och lägg ner gröten. Blanda keso och kokos och toppa gröten med röran. Skiva över banan och toppa med jordnötter och choklad. NJUT av en riktigt god och mättande gröt!




Blev som vanligt en kopp te till och denna morgon drack jag ett som jag
provade för första gången igår kväll. Ett örtte från Friggs med smak av
pepparmynta. Ett väldigt gott te som jag varmt rekommenderar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0