Skåprensning

Idag har jag tagit en liten tripp till Skyttorp och hälsat på familjen. Var längesen jag var där. Kul att träffa mamma och syskonen. Mamma hade lagat biff med bambuskott och jag kunde inte låta bli att smaka lite. Sen hände det som alltid händer när jag är där. "Skåprensning". Blev både det ena och det andra och har ingen koll på hur många kcal jag stoppat i mig. Fattar inte, det är något konstigt ryck jag får så fort jag kommer dit. Här hemma har jag både godis i skåpen och glassmuffins och andra bakverk i frysen som jag inte rör förutom på helgerna. Kan hända att jag äter lite glass eller någon muffins mitt i veckan men då har jag alltid koll på mina kcal. Men så fort jag kommer till mamma börjar jag vräka i mig. Samma sak händer min syster när hon är där, måste vara någon konstig ätarförbannelse som vilar över det där huset. Hoppas bara att det inte påverkar vägningen imorgon :(

Nu har jag i alla fall diskat och plockat undan i köket och tänkte sätta mig och titta på "Kärleken checkar in". Såg den för längesen, på den sista hotellektionen i skolan innan man tog studenten. Mysfilm som man kan se igen.

Trevlig kväll på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Tove

Åhh vad jag känner igen det där fenomenet! :(

2010-03-22 @ 07:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0