Klicker

Hade en dvärgpudel en gång i tiden, Hugo hette han. En otroligt lättlärd och samarbetsvillig liten krabat och det var därför sjukt roligt att träna med honom. När han var runt halvåret fick jag höra talas om klickerträning och jag började läsa på lite om det. Ju mer jag läste desto roligare tyckte jag att det verkade och jag beställde hem en mycket bra bok, "Klickerträning för din hund" och åkte iväg och köpte mig en klicker. Redan från dag ett med klickern i min hand var jag helt fast och Hugo likaså. Hade riktigt kul och denna typ av inlärning gav väldigt bra resultat. Han lärde sig massornolltid.

Försöker "klicka" in lilla Nikita nu. Dock har hon har inte fattat galoppen riktigt lika snabbt som Hugo gjorde men hon har nu, efter några dagar, börjat reagera lite på klickerljudet och jag är övertygad om att hon snart hajar ordentligt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0