Hallon- och chokladgröt

Tog sovmorgon även idag vilket ledde till ännu en brunsch. Provade att göra en ny godisgröt som direkt hamnade bland favoriterna. Hallon- och chokladgröt med skivad banan, mjölk och kokos. Använder ni följande recept får ni ett innehåll på 225 kcal.

1 port

1.5 dl minimjölk
0.5 krm salt
2 msk mannagryn
40 g frysta hallon
2 tsk cacao
1 tsk socker

45 g banan
35 g minimjölk
0.25 msk kokos

Koka upp mjölk och salt i en kastrull. Vispa ner grynen och låt koka upp. Koka sedan på svag värme ca 3 min och rör om då och då. Rör ner hallon, cacao och socker och låt koka med någon minut. Häll upp gröten, skiva över banan, häll på en skvätt mjölk, toppa med kokos, sätt dig till ro och NJUT av en underbart god frukost :)



Denna gröt kan jag verkligen rekommendera, en riktig godisgröt! :)
Servera den gärna med ett kokt ägg och/eller en smörgås med något
gott pålägg. Sallad, ost eller salami, tomat och gurka är toppen! 
Eftersom jag vaknade så sent åt jag min tillsammans med en matigare
macka med rödbetssallad, stekt ägg, tomat och smörgåsgurka. MUMS!


Kommentarer
Postat av: maddie

Diggar dina recept! Skall testa ett utav gröt recepten :)

2010-01-31 @ 12:47:16
URL: http://princessmaddie.blogg.se/
Postat av: µ

SV: jag har precis påbörjat min förändring! Började morgonen med 40min på vår X-trainer och sedan gjorde jag en god frukost på frukt och yoghurt :D Det är ett bra tips att äta så ofta och mindre ist.. för jag tycker om att småäta, men äter man på det viset så kanske man inte behöver småäta :) o så kan man unna sig 1 dag i veckan :)

Som sagt nu har jag börjat, får se hur det har gått till nästa vecka. Lycka till! Kram

2010-01-31 @ 13:24:37
URL: http://iisai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0