Slarv, slarv och testveckor utan kcalräknande

Usch, känns som man slarvat som fan. Hade gått upp över 1 kg när jag vägde mig i måndags. För mycket alkohol den senaste tiden. Inte nog med att alkoholen i sig innehåller massvis med kcal utan det är allt ätande också. Har inga gränser alls efter några glas. Vräker i mig allt jag ser. Dessutom har jag slarvat med motionen, just nu cyklar jag för första gången på en vecka ca.

Har sen i måndags provat att inte räkna kcal. Det är jobbigare att hålla på väga och räkna nu när man lagar mat till två personer. Vissa rätter har jag dragit mig för att laga bara för att de är för dryga att räkna ut kcalinnehållet på och nu när man inte har några pengar är det lite jobbigt att inte kunna laga allt pga det. Finns en del i frysen man kan använda och det är enklare att bara slänga ihop utan att kolla kcal osv. Jag vill fortfarande gå ner några kilon till så försöker ändå hålla koll på hur mycket jag äter. Tänkte prova veckan ut och även nästa vecka för att se hur det går. Förhoppningsvis lyckas jag gå ner utan det där men gör jag inte det börjar jag räkna igen. Håll tummarna för mig nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0