Hemmagjord pasta med kycklinginnerfilé och riktigt god sås

Idag blev det hemmagjord pasta med kycklinginnerfilé och en riktigt god sås till middag. Hittade receptettasteline men har gjort om det lite. Recept pasta hittar ni här.

1 port
435 kcal

1 port pasta

80 g kycklinginnerfilé

25 g gul lök
12 g soltorkade tomater
0.25 dl vatten
0.5 dl milda mat extra, 4%
½ hönsbuljongtärning
15 g parmesanost
färsk basilika


Koka pastan. Bryn lök och tomater. Häll på vatten och grädde. Smula ner buljongtärningen. Låt koka ca 3-4 minuter. Strimla och stek kycklingen. Häll av pastavattnet och låt pastan rinna av. Blanda ner den mesta av osten i såsen och blanda med pastan. Lägg upp på tallrik och lägg kycklingen ovanpå. Strö på resterande ost och lite färsk basilika.


Hade färdig pastadeg som jag gjorde förra veckan i frysen så detta gick
snabbt och var väldigt enkelt att göra. Riktigt, riktigt gott och kan
verkligen rekommenderas. Kommer göras fler gånger här hemma!


Kommentarer
Postat av: Molly

hej sara!

med mig är det bara bra och det hoppas jag att det är med dig också!? :)



vad duktig du är som gör egen pasta! :) Din kille måste bli väldigt bortskämd med så otroligt god mat ;)

du får ha en bra dag! kramar

2010-03-18 @ 06:41:05
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: hallonmamma

Det här skall jag laga ikväll :)

2011-03-13 @ 14:12:46
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0