Ratatouille

När vi ändå börjat med franskt tänkte jag att vi kunde fortsätta med det så det fick bli Ratatouille till middag. Aldrig ätit det tidigare, främst för att jag inte varit någon grönsaksätare förr. Tomat och gurka har väl funkat men andra grönsaker har jag inte varit något vidare förtjust i. Zucchini och aubergine har jag ganska nyligen lärt mig att tycka om. Hade tänkt skippa paprikan eftersom det har varit en av de värsta grönsakerna jag vet. Har absolut inte kunnat äta det tidigare men så tänkte jag att eftersom min smak har ändrats så mycket den senaste tiden kanske jag även gillar paprika så tog med den i grönsakröran och tur var väl det, riktigt gott! ;)

1 port
152 kcal

20 g gul lök
50 g aubergine
70 g zucchini
25 g röd paprika
10 g olivolja
100 g krossade tomater

Skala och hacka löken. Skär aubergine, zucchini och paprika i centimeterstora tärningar. Hetta upp oljan och fräs löken. Lägg i resterande grönsaker och bryn dem. Häll på de krossade tomaterna och låt koka i 10 minuter. Jag kryddade med salt och Franska örter.


Denna röra var inte bara otroligt god utan även trevlig att se på, är
inte färgerna underbara? :) Röran kommer garanterat göras fler
gånger. Till ratatouillen blev det en skiva Crisp'n Light med tonfisk.


Kommentarer
Postat av: Julia

åh vad gott det ser ut! :) ska jag absolut prova att göra!

2010-03-26 @ 06:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0