Ostkaka på keso

Sitter med en kvällsfika och tittar på "Drömmen om Italien". Italien är helt underbart så bara det att programmet utspelar sig där gör det bra :) Hur som helst blev det ostkaka på keso ikväll. Till det hallon, blåbär och vaniljkesella. Receptet på ostkakan hittade jag på Mollys hälsoblogg och har sen gjort om det lite. Den blev riktigt god! :) En portion innehåller 133 kcal.

2 port

50 g ägg
0.5 msk hermesetas
6 g fullkornsvetemjöl
125 g minikeso
0.75 dl minimjölk
10 g sötmandel

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och hermesetas. Blanda ner mjöl, keso, mjölk och hackad mandel. Häll upp i portionsformar. Tyvärr har jag inga så jag gräddade min ostkaka i muffinsformar :)




Kommentarer
Postat av: Vicky

Sv; Du får ta och göra det någon dag, det är ju lite extra jobb, men det är utan tvivel värt det! :D

2010-03-04 @ 01:02:05
URL: http://vickyjohansson.blogg.se/
Postat av: Molly

vad gott med ostkaka. tack för att du påminde mig om att jag har detta recept på min blogg :)



du får ha en bra dag! kram

2010-03-04 @ 09:47:29
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0