Feta- och basilikafyllda aubergineskivor

Även nu till middag tog jag ett recept från kokboken jag köpte tidigare i veckan. Aubergineskivor med tomat och en röra på fetaost och färsk basilika. Det var verkligen jättegott och jag kommer göra det fler gånger. Jag åt det tillsammans med soltorkade tomater, kronbottnar och kapris. Man skulle nog ha haft en större sallad till. Annars tror jag det kan vara riktigt gott till stekt eller grillat kött.

1 port, 135 kcal

4 skivor aubergine (70 g)
0.5 tsk salt
50 g fetaost, 10%
8 g färsk basilika
0.5 krm svartpeppar
2 skivor tomat (36 g)
1 tsk milda culinesse, lätt

Strö saltet över aubergineskivorna och låt dem ligga i ca 15 minuter. Mixa fetaosten och basilikan i matberedare eller med mixerstav. Smaka av med svartpeppar. Torka av aubergineskivorna med hushållspapper. Lägg ihop skivorna två och två med röran och en skiva tomat emellan. Stek i smör ca 3 minuter på varje sida.






Kommentarer
Postat av: Ida

Det såg enormt gott ut! Ska ta och prova det i helgen =)

2010-03-05 @ 09:42:44
URL: http://anyway.bloggsida.se
Postat av: Helena

Gud det där såg jätte gott ut och jag gillar inte ens auborgine.. Ska verkligen prova det en kväll!

2010-03-06 @ 16:56:02
URL: http://questforbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0