Chokladgröt

Idag åt jag en riktigt god gröt till frukost. Chokladgröt gjord på fiberberikade havregryn. Gröten toppade jag med skivad banan, kokoskeso och cream cheese med smak av vanilj. Hällde även på en skvätt mjölk. Gröten med topping innehöll 339 kcal. Grötinspiration hämtar jag hos Molly.

1 port

40 g fiberberikade havregryn
1.75 dl vatten
0.5 krm salt
1 msk cacao
1 tsk hermesetas

40 g banan
40 g minikeso
1 msk kokos
40 g cream cheese
0.5 tsk vaniljsocker
40 g minimjölk

Blanda havregryn, vatten, salt, cacao och hermesetas. Koka upp och låt koka några minuter på svag värme. Rör om då och då. Blanda minikeso med kokos och cream cheese med vaniljsocker. Häll upp gröten i skål och toppa med skivad banan och de båda rörorna. Häll på mjölk och njut! :)


Chokladgröt är riktigt gott och jag rekommenderar er att prova denna.


Kommentarer
Postat av: Helena Ljunggren

Spännande, choklad och banan är en kalaskombo så jag kan tänka mig att detta var gott :)

2010-03-04 @ 10:58:04
URL: http://helenaljunggren.com/
Postat av: Hanna

Vad mycket bra grötrecept du har! Jag kör alltid på havregrynsgröt med sojamjölk, kanel och russin, men blir sjukt pepp på att göra lite andra varianter. den här med choklad ser ju att vara underbar!



fin blogg :)

2010-03-04 @ 19:42:18
URL: http://indiebiffen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0