Hallongröt med fruktsallad och citronkesella

Idag åt jag en supergod frukost som kändes riktigt fräsch. Den här rekommenderar jag verkligen att ni provar! Ett innehåll på endast 293 kalorier om ni använder er av följande mått

1 port

1.5 dl minimjölk
0.5 krm salt
2 msk mannagryn
40 g frysta hallon

26 g äpple (ca en fjärdedel)
46 g kiwi (en hel)
36 g clementin (en halv)
45 g bananan (en halv)

50 g Kesella lätt
0.25 tsk vaniljsocker
rivet citronskal
0.5 msk kokos

Koka upp mjölk och salt i en kastrull. Vispa ner mannagryn och låt koka på svag värme några minuter. Rör om då och då. Tillsätt hallon och låt dem koka med någon minut. Gör fruktsalladen, blanda kesellan med vaniljsocker och citronskal. Lägg allt på gröten och toppa med kokos. NJUT.

Jag väger det mesta jag äter eftersom jag på så sätt håller reda på kalorierna vilket är viktigt när man går efter Viktklubbs viktminskningsmetod. Därför anger jag frukten i vikt och det i parantes är det jag använde mig utav. Vikten kan ju sedan variera rätt mycket beroende på fruktens storlek.


Detta var en av de absolut bästa frukostarna, rekommenderas varmt!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Tack för tipset! Alltid kul att hitta lite nya idéer på vad man kan äta :)



Ha en bra dag!



2010-01-26 @ 11:18:56
URL: http://isabelfredrika.blogg.se/
Postat av: Sandra

vilka härliga mattips! Kommer nog hitta några nya favoriter :)

2010-01-27 @ 21:02:21
URL: http://ssshansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0