Tacopaj

Skallen har inte riktigt hängt med denna vecka och jag har totalt glömt bort att lägga upp det utlovade receptetTacopajen jag gjorde i tisdags. Bättre sent än aldrig ;) Detta är en riktigt god paj som jag varmt rekommenderar.

6 port
347 kcal/port


170 g fullkornsvetemjöl
60 g kvarg (icas)
40 g mild culinesse, lätt
0.5 dl vatten

400 g nötfärs, 10%
2 tsk milda culinesse, lätt
1 påse taco kryddmix
0.5 dl vatten
200 g chunky salsa
30 g jalapeños
200 g minifraiche
ca 80 g tomat
118 g riven hushållsost, 17%

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl med kvarg och margarin. Tillsätt vattnet och arbeta till en deg. Låt degen vila i kylen en stund. Tryck ut degen i en pajform och förgrädda det i 10 minuter. Bryn färsen i margarin. Tillsätt kryddmix och vatten. Låt sjuda på svag värme i ca 10 minuter eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Blanda ner hackad jalapeño. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet. Blanda chunky salsa med minifraiche och bred över färsblandningen. Skiva tomaterna och lägg på, strö övet osten. Grädda pajen i ca 15 minuter.






Servera pajen tillsammans med en god och fräsch sallad :)

Nu ska jag väcka Sebbe så vi kan
ut och gå lite med dogsen.

Vad gör ni denna fredagskväll? :)


Kommentarer
Postat av: Filibabba

Jag älskar tacopaj! :)

2010-04-09 @ 22:14:06
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Anna

Äntligen! Tack snälla Sara =)

2010-04-10 @ 10:56:01
Postat av: Julia

ser supergott ut :)

2010-04-10 @ 19:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0