Broccolilåda med pasta

Idag provade jag ett recept från arla till middag. Broccolilåda med pasta, det var väldigt gott och enkelt att slänga ihop. Perfekt att förbereda i förväg. Jag gjorde den igår kväll så jag enkelt kunde ta fram den och slänga in i ugnen när det var dags för käk idag. Rekommenderas! Har ändrat om lite och gjorde enligt följande. 

4 port
231 kcal/port


100 g fussilli, fullkorn (eller annan valfri pasta)
300 g broccoli
2 ägg
1.5 dl milda mat extra, 4%
1 dl minimjölk
90 g hushållsost, 17%
1 tsk salt
1 krm svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Koka pasta enligt anvisningarna på förpackningen. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt pasta och broccoli rinna av och blanda i en smord form. Vispa ihop ägg, grädde, mjölk och ost. Krydda med salt och peppar. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.



Blev en sallad gjord på riven morot, purjolök och oliver till maten. Hade
även lite Ajvar Relish till och det var supergott ihop med salladen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0