Favorit i repris

Inget matlagande idag heller, vad sämst jag varit dessa dagar. Men ibland får man! speciellt nu när man känt sig lite  så jävla nere.

Fick bli en av favoritgrötarna. Råggröt med mjölk, hallon, blåbär, jordnötter och cashewnötter. Varit med många gånger nu men den är så sjukt god! :) Till det blev det en skiva Crisp'n Light med sallad, hamburgerkött, tomat och gurka samt en kopp grönt te med smak av citron och fläder.

1 port
228 kcal

1 port råggröt (35 g rågflingor, 1.75 dl vatten, 0.5 krm salt)
40 g minimjölk
20 g hallon
20 g blåbär
8 g jordnötter
8 g cashewnötter




Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Åh jag blir så lockad till att pröva mig på flera av dina recept (främst grötvarianterna!). Men använder mig sällan utav våg, vill du inte någon gång använda mått (dl/msk) och samtidigt skriva ut vad vikten blir ungefär med tex 1msk jordnötter? Skulle förenkla lite för min del.. (a)

2010-03-29 @ 19:51:29
Postat av: Sofie

Ser smarrigt ut!

Är ofta sugen på att bepröva några av dina recept (främst grötvarianterna). Men saknar våg. Skulle du kunna tänka dig att någon dag använda mått (dl/msk) men samtidigt väga - och skriva ut ungefär vad tex 1msk jordnötter väger? alltså skriva både vikt och massa..? Vore supergulligt <3

2010-03-29 @ 19:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0