Bärfyllda crêpes gratinerade med vit choklad

Idag blev det en riktigt god fredagsbrunch. Som rubriken lyder, Bärfyllda crêpes gratinerade med vit choklad. Sjukt gott och kommer garanterat göras fler gånger. Jag hittade receptet här men har gjort om det lite för att dra nerkcalinnehållet. Gör ni enligt nedanstående får ni ett innehåll 333 kcal.

1 port

1 dl minimjölk
12 g ägg
15 g fiberberikade havregryn
15 g fullkornsvetemjöl
0.5 krm salt
2 tsk milda culinesse
38 g hallon
38 g blåbär
20 g vit choklad

Blanda mjölk, ägg, havregryn, vetemjöl och salt. Låt svälla i ca 10 minuter. Stek pannkakor i matfettet. Riv chokladen. Fördela bären på pannkakorna och rulla ihop. Lägg i en ugnssäker form och strö över chokladen. Gratinera tills chokladen smält.

Servera gärna med lite glass. Jag använde mig av Euroshoppers glass i tre smaker. Den är god. 50 g sådan tillsammans med crêpesen ger ett innehåll418 kcal.




Kommentarer
Postat av: Jenny.

Ser super mumsigt ut !!

2010-03-19 @ 13:47:21
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh my! ser hur gott ut som helst! det ska jag göra nästa gång det blir långfrukost :)

2010-03-19 @ 16:02:48
URL: http://indiebiffen.blogg.se/
Postat av: Julia

fyy vad gott det ser ut ;D

2010-03-19 @ 16:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0