Omelett med ugnsbakade grönsaker och avokadoröra

Fortfarande inga pengar och ännu en "plocka det jag har hemma måltid" :) Gör iof inte mig något då resultatet blev väldigt lyckat. Gjorde en omelett som jag fyllde med spenat och champinjoner. Till det hade jag ugnsbakade morötter, squash och en röra på matyoghurt, avokado och lite vitpeppar.

1 port

2 ägg
½ krm salt
1 msk vatten
ev gul lök
smör till stekning

70 g hackad spenat (fryst)
39 g champinjoner (2 st)

144 g morot
78 g squash
salt
franska örter

23 g matyoghurt
43 g avokado
vitpeppar

Sätt ugnen på 250 grader och skär morötter i stavar och squash i skivor. Lägg dem i en ugnssäker form och krydda med lite salt. Jag hade även på lite franska örter. Kör in i ugnen ca 20 minuter. Blanda ägg, salt och vatten. Rör ev. i lite gul lök. Stek i smör. Fräs champinjoner och rör ner spenaten, lägg på omeletten och vik ihop. Mosa ner avokado i matyoghurten och krydda med vitpeppar. Servera tillsammans med omeletten och grönsakerna. Piece of cake :)



Bara man har ägg hemma kan man slänga ihop en omelett och fylla den
med det man känner för och få ett riktigt lyckat reslutat. Detta smakade
väldigt bra och innehöll 393 kcal.


Kommentarer
Postat av: simone

Räknar du kalorier? Har inte märkt det innan :)

2010-01-27 @ 13:57:31
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow! En blogg för mig med matbilder och recept :D

2010-01-28 @ 23:28:34
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0