Pizza

Pizzan blev supergod! Många kcal men har hoppat ett mellanmål och äter gröt till middag så jag håller mig inom gränsen :)

En pizza

12 g jäst
0.75 dl ljummet vatten
1 krm salt
106 g fullkornsvetemjöl

125 g krossade tomater
10 g tomatpuré
salt
svartpeppar
0.5 tsk hermesetas (eller socker)

Valfri fyllning. Förutom tomatsåsen använde jag mig av tomatskivor, champinjoner, kycklinginnerfilé och ost.

Sätt ugnen på 200 grader. Smula ner jästen i en bunke och häll på vattnet, rör om tills jästen löst sig. Tillsätt salt och nästan allt mjöl (spara lite till utbakningen). Arbeta till en smidig deg och låt den jäsa ca 25 minuter i en bunke. Gör under tiden tomatsåsen. Koka upp de krossade tomaterna och krydda med tomatpuré, salt, peppar och hermesetas. Låt såsen koka ihop i 10 minuter. Rör om då och då. Kavla ut pizzan och använd det sista mjölet. Bre tomatsåsen på pizzan och lägg på valfri fyllning. Grädda pizzan mitt i ugnen i ca 15 minuter.



Redo att stoppas i ugnen.


Redo att stoppas i min mun ;P


Kommentarer
Postat av: Anonym

såg jättegott ut :) hur många kcal om dagen äter du? och när du väl unnar dig tex. godis osv, hur många får du äta då? eller drar du ner på något annat om du äter godis osv?

2010-02-21 @ 18:00:49
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Anonym

tjockis

2010-02-21 @ 19:11:14
Postat av: Sara

Jo tack jag vet att jag är tjock. Jag är ju inte med i Viktklubb för att jag är smal men det kanske du var för trög för att förstå? Ska du skriva något här skulle jag uppskatta om du inte var anonym. Tål inte människor som sitter bakom en datorskärm och inte kan stå för vilka de är.

2010-02-21 @ 23:23:37
URL: http://milktonium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0