Häagen-Dazs

Hade lite problem med inloggningen igår så blev inget glassbetyg men tänkte nu berätta vad jag tyckte om de fyra olika smakerna jag provat.

Strawberry Cheesecake: Denna glass var okej. Jag är inte så förtjust i glass, yoghurt osv med smak av jordgubb. Jag ÄLSKAR jordgubbar men jordgubbsglass exempelvis smakar ju inte ens jordgubb. 5/10

Dulce de Leche: Denna var godare än den första, ingen wowupplevelse men colasåsen var väldigt god. 6/10

Cookies & Cream: Det var först när jag åt denna som jag tyckte det började likna något. Vaniljglassen i denna var otroligt god! 7/10

Belgian Chocolate: Riktigt god chokladglass! 7/10

"Cookies & Cream" och "Belgian Chocolate" hamnar på delad första plats, på andra plats har vi "Dulce de Leche" och på tredje plats kom "Strawberry Cheesecake". Ingen av glassarna var i närheten av den WOW-upplevelse "Ben & Jerry's New York Super Fudge Chunk" gav och jag har jämfört lite med B&J's-glassarna när jag betygsatt dessa. Hade jag inte gjort det hade det kanske sett lite annorlunda ut. Nu är det klart i alla fall, jag är en Ben & Jerry's-människa, utan tvekan.


Vilken av dessa två glasstillverkare föredrar ni? :)


Kommentarer
Postat av: veronica

Jag håller nog med om att Ben & Jerry är bäst. Fast jag gillar verkligen Belgian Chocolate från Häagen-Dazs. Men jag är ju tokig i chokladglass å andra sidan =)

(Kika gärna in och kolla min mattävling förresten!

http://dreamingvera.blogg.se/2010/february/tavling-med-kelda.html)

Kram

2010-02-16 @ 12:54:59
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Jo jag hitade faktiskt till din blogg och har börjat läsa den dagligen nu! hehe! Jättekul att läsa om nån annan som också försöker gå ner i vikt tycker jag.. måste bara fråga dig, hur många kcal ska en kvinna få i sig om dagen? Om man inte utövar någon speciell träning? vet du det? :)

2010-02-16 @ 15:43:51
URL: http://javlaakne.blogg.se/
Postat av: Snuttgrodan

Älskar Ben & Jerry! Såg att du lämnat en kommentar inne hos mig. Så jag tänkte titta hit lite. Ser att du har en del trevliga recept att bjuda på. Snuttgrodan

2010-02-18 @ 21:20:48
URL: http://snuttgrodan.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0