Godis

Sen jag började i Viktklubb har jag, som de flesta kanske förstått, börjat räkna kcal för att hålla mig inom min gräns. Därför måste jag veta kcalinnehållet på allt jag äter vilket jag inte vetat på lösviktsgodis så jag har låtit bli att köpa det. Har istället köpt påsar med godis. Typ Dumle, Riesen, Bubblizz. Men så kom jag på igår att både Dumle och Bubblizzar säljs i lösvikt och eftersom innehållet står på påsarna kan jag köpa de i lösvikt vilket blir billigare. Kom även på att nappar och zoo säljs i både lösvikt och i påsar så skrev av innehållet på påsarna och köpte det i lösvikt. "Jippie, nu har jag ett litet utbud av lösvikt att välja mellan" tänkte jag. Sen finns ju Snickers, Twix osv också i lösvikt men inte här i Österbybruk, tyvärr. Trots att jag var nära att hoppa av glädje över att jag kunde köpa lösgodis igen är det ju massor jag saknar. Exempelvis Jordnötsrutorna med choklad, de tillhör mina favoriter. Var in på Karamellkungen och Godisprinsen men där finns inget innehåll, däremot stod det vilka som tillverkade dessa underbara rutor och på deras hemsida finns energivärdet på både dem och massa annat godis! Gissa om jag är GLAD! Jag kan återigen äta JORDNÖTSRUTOR! :D


Gårdagens, gissa om jag ser fram emot kvällens godisskål, haha!


Kommentarer
Postat av: malin

Go dagens!! Kör ingen direkt diet. Försökte mig på nutrilett en gång och gick ner 4 på 2 veckor, överlycklig men gick lika snabbt upp igen så nu kör jag helt enkelt på att äta bättre, försöka äta var 4 timma, mindre portioner, försöker utesluta pasta, potatis och bröd, försöker tänka på att aldrig bli sådär superhungrig så man mår illa för d e ju då kroppen tar av extra energin om man säger så... sen så ska jag komma igång me träningen igen när jag e fullt frisk...

tror väl ändå i grund och botten att det är det bästa sättet att gå ner i vikt och långvarigt stanna på den önskade vikten... man får liksom göra det till en livsstil... nu pekar vågen på 67,4 och målet är 60 men jag hade nte klagat om jag kom ner till 58 som jag var på innan jag börja gå upp... hur går d för dig då??? händer d något med måtten och vågen??

hoppas du har en bra helg!!

2010-02-06 @ 11:58:04
URL: http://malinpsson.blogg.se/
Postat av: Artemis

Det ser ut som en precis lagom stor godisskål =) Tänk om alla höll sig till så mycket, det vore bra tycker jag.

Imorgon är det vägningsdags för mig :) Nu är det inte så mycket kvar att gå ner så det händer inte så mycket men vi får se...

Önskar dig en härlig lördag! :)

2010-02-06 @ 12:55:33
URL: http://artemisliv.wordpress.com
Postat av: Jennie

Ser väldigt gott ut!

Nu längtar jag hem till min godisskål :)

2010-02-06 @ 18:06:23
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: Artemis

svar: Verkligen duktigt av dig! :)

Jag har hållit på sedan oktober förra året. Då vägde jag 66kg. Nu är jag ca 61 (jag får se imorgon...) och har minskat 7cm i midjan (det var där det mesta av fettet låg) Mitt delmål är 60 men jag har varit både 58 och 52 tidigare med samma kroppslängd. Men just 52 är nog för lite för mig jag tror inte jag vill väga mindre än 55...



Jag är ganska nära delmålet nu i alla fall men som sagt, det händer inte lika mycket nu när jag har gått ner så pass mycket, det var mer i början. Men lite går jag ner, sakta men säkert. Bättre att gå ner långsamt tycker jag, det känns bra då och kroppen hinner anpassa sig :)



Snart är det melodifestivalen på tv med. Ska du titta?



Trevlig kväll :)

2010-02-06 @ 19:49:52
URL: http://artemisliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0