Dags att köpa sig ett Nintendo Wii?

Hittade en artikel i Aftonbladet om Lara Roberts som med hjälp av Nintendo Wiis träningsprogram gick från 114 till ca 60 kg. "Jag känner mig pånyttfödd. Jag smååt konstant. Kakor, chips, bakelser" säger hon. Hela artikeln finns att läsa här.

Vad säger ni, dags att köpa sig ett Wii kanske? Självklart måste man även se över kosten vilket hon också gjort. Jag tror hon "automatiskt" gick ner ett par kilon när hon slutade småäta och gick över till en mer näringsriktig diet. Har man så pass stor övevikt går man ner rätt snabbt bara man ändrar på sina matvanor och jag undrar vilket som betytt mest. Maten eller spelandet? Hur som helst tror jag spelet kan vara en rolig träningsform och en bra hjälp på vägen för de som vill gå ner i vikt och gillar att spela. Den drar nog åtminstone igång motivationen.

Någon som säljer ett Wii billigt? ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0