Mannagrynsgröt toppad med kvarg, bär och mandlar

Denna dag inleddes, efter lek och promenad med vovvarna, med mannagrynsgröt. Gröten åt jag men mjölk, kvarg, hallon, blåbär och hackade sötmandlar. GottGott! Till det blev det en kiwi, en skiva Hällakulla med isbergssallad, rökt skinka, tomat och gurka samt en skiva Crisp'n Light med skivat, kokt ägg och kaviar och en kopp grönt te. Gör man gröten på vatten får den ett innehåll på endast 177 kcal, kan varmt rekommenderas!

1 port
177 kcal

2 dl vatten
0.5 krm salt
2 msk mannagryn

40 g mjölk
40 g kvarg
20 g hallon
20 g blåbär
10 g hackad sötmandel

Koka upp vatten och salt i en kastrull. Vispa ner mannagrynen och låt koka på svag värme. Rör om då och då. Häll upp mjölk i en skål och lägg i gröten. Toppa med kvarg, bär och mandlar. NJUT av en fantastiskt god gröt :)



Hällakullor brukade mamma alltid ha hemma förut och såna har jag ätit
många av när jag varit där och hälsat på. Det var dock ett tag sedan så
kunde inte låta bli att köpa hem en påse när jag var på ICA igår, gött!

Nu måste jag fixa det sista och sen är det dags
att traska bort till bussen som tar mig till Gimo.

Hoppas ni får en underbar dag,
kram på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0