Havregrynsgröt med kokoskeso och ananas

Skulle åkt iväg på Matchline idag men jag kom inte upp ur sängen. Har varit så sjukt trött de senaste dagarna. Att det är något man går på för att man MÅSTE och inte för att man själv vill gör det inte lättare att sig ur sängen. Hoppas verkligen jag hittar ett jobb snart så man slipper den där skiten.

Lyckades i alla fall ta mig upp till slut och har nu käkat frukost. Fick bli en ny grötkombo, havregrynsgröt med kokoskeso och ananas. Riktigt, riktigt god och jag tycker absolut ni ska prova den! :)

1 port
227 kcal

1 port fiberberikad havregrynsgröt (40 g gryn, 1.57 dl vatten, 0.5 krm salt)
40 g minimjölk
50 g minikeso
0.75 msk kokos
34 g ananas

Häll upp mjölken i en skål/tallrik och lägg på den färdiga gröten. Blanda keso med kokos och toppa gröten med den, avsluta med ananastärningar.



Supergod gröt, en skiva Aktiv Råg med sallad, rökt skinka och tomat 
samt ett kokt ägg med kaviar och en kopp grönt te, med smak av fläder
och citron. En underbar start på dagen. 431 kcal för hela frukosten.

Nu ska jag göra mig i ordning och efter det
 blir det lek och prommisar med dogsen :)

Hej sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0