Ensam i påsk

Ringde mamma igår och frågade om småsyskonen ska vara där i helgen vilket de tyvärr inte ska. Hade tänkt åka dit isåfall men nu när bara hon och Peter blir hemma skippar jag nog det. Hon sa att jag kunde komma dit i alla fall så jag slapp sitta ensam men svarade "Äsch, det är ju bara påsk. Det är väl inget"

När jag senare var på väg till affären funderade jag på om jag skulle handla hem lite påskmat och då kom känslan av ensamhet. "Handla hem påskmat? Till BARA MIG? Sitta helt ensam och äta påskmiddag". Det är ju fan tragiskt. Ser inte påsken som värsta grejen men nu när jag tänker efter hade det varit trevligt att umgås och äta en god påskmiddag. Hade dessutom planerat att baka någon god tårta. Hade tänkt mig något med jordnötter och choklad som jag tänkt ta med till mamma men nu när jag inte ska dit känns det inge kul. Baka en hel tårta till mig själv? Fyfan.

Sebbe kommer hit idag i alla fall så jag blir inte ensam hela helgen.


Hur firar ni påsk i år?


Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du inte åka till din mamma i alla fall då? Det är faktiskt roligare med lite sällskap! Baka en tårta att ta med så får du hela påsk-upplevelsen du vill ha! Du behöver ju inte vara där hela helgen heller.. men ett tag kanske är trevligt?

Själv så åker jag och sambon till mina föräldrar söndag till måndag bara - blir perfekt med god mat tillsammans på kvällen sådär bara! :)

Hoppas att du får en fin påsk hur du nu är gör! Kram på dig!

2010-04-02 @ 09:25:43
URL: http://lunah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag ska jobba hela helgen och alla åker hem till sina familjer. inte alls kul om jag var du skulle jag åka hem och få lite sällskap ;) hoppas du får en fin helg iaf, å gla påsk!

2010-04-02 @ 10:15:14
URL: http://indiebiffen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0